söke ekspres gazetesi
  • söke ekspres gazetesi

SÖKE BELEDİYESİ 4. DOĞA YÜRÜYÜŞÜNDE ADRENALİN TAVAN YAPTI

Söke Belediyesi 4. Doğa yürüyüşü Köprüalan- Kapıkırı parkuruna Rekor katılım vardı.
Doğa yürüyüşü Köprüalan mahallesinde saat 9.30 da başladı. Yürüyüşe her yaş grubundan katılımcı vardı. Sabah çiği henüz kakmamıştı, sol tarafımızda kalan tepelerin gölgesinde yürüyenler olduğu gibi yolun sağında güneş gören yürüyenler de vardı. Beşparmak dağlarının döküntüsü derin vadide yürüyüşümüz devam ederken zeytin bahçelerinde yoğun bir çalışma vardı. Günlük güneşlik havada köylüler zeytinlerini topluyorlardı. Kısa mola sonrası yürüyüşümüz devam ederken Bafa gölü ve Menet adası göründü. Tepelik bir alanda Grup toplandı. Şu ana kadar devamlı tatlı bir iniş yaparak yürüyorduk. Ancak burası beşparmak dağlarının kayalık döküntülerini bazen geçit vermiyordu. Makilik ve çalılık alanlar arasında parkur bulmak zorlaştı. Burada yürüyüşe katılan tüm katılımcılara teşekkür ediyorum. Sabırla bu zorlu parkurdan geçtiler. Ancak bu zorlu parkur bu gün inanıyorum ki yaşamlarında unutulmayacak anıları sahip oldular. Anlatacak çok şeyleri olduğunu tahmin ediyorum. Anrealin’in tavan yaptığı bu yürüyüş de sağlık açısından da birçok testi başarı ile geçmiş oldular. Bir başka beşparmak yürüyüşü olsa yine zorlu geçitler hep olacaktır. Beşparmak dağlarının özelliğinde bu vardır. Beşparmak dağlarında yüz kere yürüseniz yine pişman olmaz çok şeyler alırsınız. Onun için beşparmak dağlarında her zaman yürümek lazım.
Zorlu geçitlerden sonra Ekiz adalara doğru inişimiz devam etti. Ve Ekiz adaların kumsalı gözüktü. Yaklaşık yarım saat sonra bafa gölünün beyaz kumsalında herkes dinlenmek için bir yer seçtiler. Bazı arkadaşlar ada da ki kaleyi yakından görmek için çıktılar.
Öğle molasında dinlene yürüyüş grubu daha sonra tekrar Kapıkırı’na doğru yürüyüşe geçti. Kumsal da yürüyüş sonrası gölün bu kısmı geçit vermedi aynı kayalar gibi. Dizlerimize kadar pantalonları sıvadık suyun içinden geçtik. Bazı arkadaşlarımız da arkadaşlarını sırtlarına alarak sudan karşıya geçirdiler. Yürüyüşe katılanlar bu suyun kendilerine çok iyi geldiğini söylediler.
Bu engeli de aştıktan sonra kapıkırına doğru tepelerin kenarındaki eski yoldan yürüyüşümüz devam etti. Yağmur sularının kayalar arasından akışına şahit olduk. Göl kenarına yakın yerlerde öbekler halinde duran yaban kuşlarını gördük.
Grubun en arkasında kaldım arkada kalanları kontrol ettikten sonra yürüyüşümüz Kapıkırı yaylasında bataklık sulak alanda devam etti. Yaylada ki bahçelerde çalışanlar olduğu kadar keyf yapanları da gördük. Aralık ayında günlük güneşlik havada elbette keyf yapılırdı. Ancak biz yürümeye devam ettik.Kapıkırına vardığımızda Güneş kalnin ardında batmak üzereydi.
Aslında bu yürüyüşte çok şey gördük yaşadık kelimelerle bunları anlatmak imkânsız. Beşparmak dağlarındaki yürüyüşler her zaman heyecan vericidir.
Yürüyüşe katılan vatandaşlarımız henüz yürüyüşün yorgunluğunu üstlerinden atmadan bir sonraki yürüyüş nereye diye sormaya başlamaları bizim doğru yolda olduğumuzu anlatıyordu.
Söke Belediyesinin düzenlediği 4. Köprüalan – Kapıkırı yürüyüşüne katılan vatandaşlarımız Söke Belediye Başkanı Sayın Süleyman Toyran’a Doğa yürüyüşlerine destekleri için Teşekkür ettiler.

Bu makale 1131 kez okundu.