söke ekspres gazetesi
  • söke ekspres gazetesi

SÖKE BELEDİYESİ DOĞA YÜRÜYÜŞÇÜLERİ SÖKE KALESİNE ÇIKTILAR

41 kere maşallah diyerek yazıma başlamak istiyorum.
41 kişinin arasında bulunan ev hanımı çok sayıda bayanın kale yürüyüşünde gösterdikleri performansına inanın teşekkür etmek lazım.
Söke Belediyesi Kültür işleri müdürlüğünün düzenlediği doğa yürüyüşümüz saat 8.30 sularında Yamaç köyünde başladı.
Çok az nüfusa sahip köyde sessizlik hâkimdi. Çoluk çocuk herkes bahçesinde zeytin hasadındaydı. Geçmiş yıllar göre çok sayıda yeni bahçe kapısından bize havlayan köpeklerle karşılaştık.
Bir soluk yürüdükten sonra kırmızı yanaklı yaban çilekleri ile karşılaştık. Pastırma yazı sıcağında aldanan Tilkimenleri gördük. Karatavuklar uçuştu çilekler arasından gökyüzüne. Rahatsız oldular bizden. Yürüdükçe Taşocaklarının beyaz rengi ile doğanın özü yeşil tonların karıştığı noktaya geldik.
Söke kalesi şu an tam karşımızda. Kısa mola vererek grubu bir araya topladık. Daha sonra Kara Mahmut pınarına doğru hafifçe inişe geçtik. Şarlağın üstündeki bu vadi sisli puslu olmasına karşılık Sonbaharın tüm renklerini burada görmek mümkündü. Karabatak olmuş vadi düzlüğü.
Her inişin bir çıkışı olur elbet dedirtecek bir yokuş bizi bekliyordu. Yağmur sonrası kayganlaşan bu zorlu parkuru da tamamladıktan sonra Kız kalesinin güneyindeki düzlük alana ulaştık. Güneyimizde kale koyu rengiyle bizi bekliyordu. Kaleye çıkan yol çok dik ve taşlıktı. Sorun yaşamadan kaleye çıktık.
 Yürüyüşçülere kaleyi daha yakından tanımaları için yarım saat mola verdik. Kemer dağının zirvesindeki kaleden Söke ovasını, Söke’yi ve Sazlı altlarındaki ovayı görmek için gözlerimiz yoruldu çünkü yağmur sonrası yoğun bir sis hâkimdi çevreye.
Bu yürüyüşümüze katılan vatandaşlarımız kaleyi yakından tanıdılar, yeraltına giden mağaraları gördüler.
Söke’de yaşayan her vatandaşımızın bir kerede kaleden Söke’ye bakmasını hep istemişimdir. Bu gün 41 kişi bu düşünceyle kaleden Söke’yi izlediler.
Kaleden ayrılık vakti geldi. Toplu fotoğraf çekildikten sonra inişe geçtik. O sıra yürüyüşçülerden bir öğrenci telefonunu Kalede kaybettiğini söyleyerek geri döndü. Gezdiği alanı taradık. Telefonu cevap vermiyordu. Daha sonrada anlaşıldı ki telefonunu çantasına koymuş. Grubun ardında kaldığımız için hızlı inişe geçtik. Ormanlık alanda arkadaşları yakaladık.
Sonbaharın hâkim olduğu vadiden tekrar Kara Mahmut pınarından dönüşe geçtik.
Aynı parkurdan geri dönüş yerine yamaç köyünün üstlerindeki vadiye doğru yürüyüşümüz devam etti. Yarım saatlik yürüyüş sonrası öğle molası verdik. Şimdi biraz olsun dinlenmek gerekiyordu.
Herkes çantasında getirdiği yiyecekleri tüketmeye başladı.
Aramızda yürüyüşe ilk defa katılanlar Cevdet Bey parkuru uzattık galiba diyerek tatlı sitem yapsalar da yürüyüş sonrası yüzü en çok gülenler onlardı.
Yürüyüşün 6.Saat’in de kendimizi Yamaç köyü sırtlarında bulduk. Sıra da bir saatlik zorlu bir iniş vardı eski patikadan. Velhasıl hiçbir sorun yaşamadan Yamaç köyüne indik.
Sonbaharın bu güzel bir pazarında doğada yürümenin verdiği enerji ile araçlara binerek Söke’ye inişe geçtik.
Yürüyüşe katılanlar vatandaşlar Söke Belediye Başkanı Sayın Süleyman Toyran’a desteklerinden dolayı teşekkür ettiler.

Bu makale 1157 kez okundu.